جستجو

گرانولا سبزیجات

گرانولا همانطور که از نامش پیدا است از سبزیجات و مواد مغذی خشک تشکیل شده است که می توان به عنوان مکمل های غذایی و برای صبحانه استفاده کرد. گرانولا به طور کلی دارای مواد مغذی زیادی است که باعث شده است تا به عنوان یکی از خوراکی های مفید و با ارزش غذایی بالا معرفی شود. گرانولا در طعم های مختلفی تولید می شود و در هر کدام از آن ها مواد مختلفی به کار می روند. گرانولا سبزیجات یکی از انواع گرانولا است. این ماده غذایی صرفاً برای صبحانه نیست بلکه می توان به صورت میان وعده هم آن را استفاده کرد.

نحوه مصرف گرانولا

حین پیاده روی برای انرژی بیشتر، دانه گرانول را در یک کیسه ریخته و بخورید یا برای صبحانه روی یک کاسه از آن شیر بریزید. مقداری از آن را به ظرف ماست خود اضافه کنید تا ترد شود، یا با تخم مرغ و شکر مخلوط کنید تا بیسکویتی انرژی‌زا و خوش طعم شود. مهم نیست که چطور دوست دارید آن را مصرف کنید، گزینه های بی حد و حصر زیادی برای مصرف آن وجود دارد.

گرانولا یک غلات صبحانه سالم محسوب می‌شود. ترکیبی از جو دوسر، آجیل و شیرین کننده مانند شکر یا عسل است که می تواند شامل سایر غلات برنج پف کرده، میوه خشک، انواع دانه ها، ادویه جات مانند دارچین، ترشی جات و کره های گیاهی مانند کره بادام زمینی باشد.

ارزش غذایی گرانولا سبزیجات

با وجود اینکه گرانولا از مواد غذایی مفیدی ساخته شده است اما در عین حال کالری نسبتاً بالایی هم دارد. این ماده غذایی معمولاً همراه با مقادیر زیادی از قند و چربی است. چربی هایی مانند روغن نباتی، روغن نارگیل و کره برای بهتر شدن چسبندگی گرانولا و همچنین عطر و طعم بهتر، به آن اضافه می شوند. گرانولا سبزیجات معمولاً کمتر از انواع دیگر گرانولا، کالری اضافی دارد اما باید در مصرف آن جانب احتیاط را رعایت کرد.

در صورت استفاده بی رویه از گرانولا موجب افزایش وزن و چاقی خواهید شد. گرانولا نسبت به خوراکی های ناسالمی که در فروشگاه ها عرضه می شوند، از ارزش غذایی بسیار بیشتری برخوردار است. نکته قابل توجه این است که این خوراکی دارای مقادیری از چربی های اشباع نشده و قندهای مضر است. پس نباید در مصرف آن زیاده روی شود.

خرید گرانولا سبزیجات

از آنجا که مواد تشکیل دهنده گرانولا در هر برندی متفاوت هستند، در هنگام خرید آن باید دقت کنید. با مشاهده مواد تشکیل دهنده، قادر خواهید بود تا گرانولای مورد نظر خود را انتخاب کنید. معمولاً تعداد زیادی ماده غذایی مثل انواع مغزها، سبزیجات خشک و غیره در آن به کار رفته است و ممکن است که شما برخی از آن ها را دوست نداشته باشید. برای اینکه نوع مورد علاقه خود را پیدا کنید، باید مواد تشکیل دهنده آن را به دقت بررسی کنید. در این صورت دیگر با مشکل مواجه نخواهید شد.

اگر به دنبال گرانولای رژیمی و سالم تر هستید، گرانولا سبزیجات انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. در این صورت باید از خرید گرانولا حاوی عسل یا شیرین کننده های دیگر خودداری کنید. مواد غذایی مثل جو دوسر، آجیل، دانه، میوه و سبزیجات خشک، مواد تشکیل دهنده اصلی گرانولا هستند اما معمولاً از طعم دهنده های زیادی هم استفاده می شود. به همین دلیل گرانولا معمولاً شیرین است. این ماده غذایی سرشار از فیبر است و اگر به دنبال منبع غذایی فیبر هستید، بهتر است که روزی چند بار گرانولا مصرف کنید.

فواید مصرف گرانولا سبزیجات

استفاده از گرانولا باید در فواصل منظم و در اندازه های دقیق انجام شود زیرا بدن به میزان مشخصی به انواع مواد غذایی نیاز دارد. دو قاشق غذاخوری در هر وعده، میزان مناسبی است. در صورتی که بیشتر از این میزان استفاده شود، منجر به افزایش وزن خواهد شد. اگر چه تحقیقات علمی کمی در مورد مصرف گرانولا سبزیجات انجام شده است اما ترکیبات رایج از جمله جو دوسر، دانه های کتان، سبزیجات خشک و دانه های بادام فواید بی شماری برای سلامتی دارند. گرانولا، فیبر و پروتئین بسیار زیادی دارد و این ترکیب موجب می شود تا برای بدن مفید باشد.

پروتئین موجود در این ماده غذایی بر روی هورمون های سیری مثل گرلین تأثیر گذاشته و احساس سیری را در فرد ایجاد می کنند. با این وجود شما کمتر میل به غذا خواهید داشت. بنابراین می توان گفت که گرانولا در کاهش وزن هم نقش زیادی دارد. مواد حاوی پروتئین در گرانولا معمولاً مغزهایی  مانند بادام، گردو، بادام هندی و انواع دانه های مغذی مثل کنف هستند. علاوه بر این، غذاهای حاوی فیبر بالا مانند جو دوسر، آجیل و دانه ها، تخلیه معده را کند می کنند و زمان هضم را افزایش می دهند که می تواند به شما کمک کند تا برای مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید. بنابراین می توان گفت که گرانولا در کنترل هضم غذا هم نقش دارد.

استقاده از خلال بادام در گرانولا سبزیجات :

استفاده از خلال بادام در این ترکیبات می‌تواند مزایای بی نظیری را در بر داشته باشد. خال بادام تأثیرات شگرفی بر روی انرژی افراد و همچنین سلامتی آنها خواهد داشت. استفاده از این محصول در بسیاری از مواد غذایی و حتی خورشت ها رواج داشته است.

اما با استفاده از این محصول در گرانولا سبزیجات  می توانید از طعمی لذیذ و کیفیتی بی نظیر برخوردار شوید. این محصول سرشار از :

  • آهن
  • کلسیم
  • فسفر
  • فیبر
  • ویتامین E
  • منیزیم
  • منگنز
  • پروتئین گیاهی

و بسیاری از مواد دیگر می باشد. استفاده از این ماده غذایی بی نظیر در کنار دیگر مغزها، مزایای چشمگیری را برای بدن به همراه خواهند داشت.

تأثیر گرانولا سبزیجات بر روی سلامتی

مواد تشکیل دهنده گرانولا مانند جو دو سر و دانه های کتان در کاهش فشار خون نقش دارند. در صورتی که از فشار خون بالا رنج می برید، استفاده از گرانولا سبزیجات می تواند منجر به بهبودی شما شود. علاوه بر این جو دو سر در کاهش کلسترول هم نقش زیادی دارد. جو دو سر منبع مناسبی از گلوکان است. گلوکان نوعی فیبر است که در کاهش کلسترول خون ناشی از دو عامل خطرناک بیماری قلبی نقش دارد.

گرانولا سبزیجات منبعی از غلات، انواع میوه های خشک، مغزها، دانه ها و سبزیجات است. اگر می خواهید قند خون خود را کاهش دهید، این ماده غذایی بسیار کمک کننده خواهد بود. افراد مبتلا به چاقی و یا دیابت، با مصرف گرانولا قادر خواهند بود تا قند خون خود را کاهش دهند.

این ماده غذایی همچنین بر روی سلامت روده هم تأثیر بسزایی دارد. مصرف گرانولا به عنوان صبحانه توصیه می شود زیرا منجر به افزایش تعداد باکتری های سالم روده خواهد شد. برای بهبود شرایط جسمانی خود می توانید این محصول را در رژیم غذایی خود قرار دهید. موادی مثل نارگیل و دانه های چیتا، آنتی اکسیدان زیادی دارند و منابع بسیار مناسبی برای آنتی اکسیدان های ضد التهاب هستند.

کاهش کلسترول

دانه‌های گرانولا حاوی فیبر است که می‌توانند به کاهش کلسترول مضر موجود در شریان‌های شما کمک کرده و سلامت قلب شما را تضمین کنند. کلسترول بد یا همان LDL نوعی کلسترول است که باعث ایجاد پلاک و چربی‌های چربی در رگ‌ها و شریان‌ها می‌شود که منجر به افزایش فشارخون و کلسترول می‌شود. کلسترول بد معمولاً از طریق چربی‌ها و روغن‌هایی که چربی بالایی دارند وارد بدن شما می‌شود. این دانه‌ها به مقابله با این مسئله کمک می‌کند و بدن شما را از شر LDL خلاص می‌کند، بنابراین قلب شما را قوی می‌کند.

جلوگیری از کم‌خونی

کم‌خونی زمانی است که بدن دچار کمبود آهن در گلبول‌های قرمز خون شود. منجر به مواردی مانند خستگی، ضعف مداوم، کم انرژی و موارد مشابه می‌شود. مصرف غذاهای سرشار از آهن مانند گرانولا به بدن برای مقابله با علائم کم‌خونی و جلوگیری از سردردهای مزمن، تنفس نامنظم و خستگی کمک می‌کند؛ بنابراین اگر علائمی مشابه این موارد را تجربه کرده‌اید، هرچه سریع‌تر گرانولا را سفارش دهید.

تهیه گرانولا سبزیجات خانگی

گرانولا یکی از محصولاتی است که تنوع زیادی دارد و می توان آن را با استفاده از مواد غذایی دلخواه خود در منزل درست کرد. با این کار شما می توانید طعم دلخواه خود را به دست آورید. گرانولا سبزیجات خواص درمانی زیادی دارد و اگر محصول آماده شده، طعم دلخواه شما را ندارد، می توانید به صورت دلخواه آن را تهیه کنید.

استفاده از مواد غذایی که سرشار از فیبر هستند، به شما کمک می کند تا رژیم غذایی مناسبی داشته باشید. برای تهیه گرانولا مواد غذایی باید پخته شوند و به صورت دلخواه طعم دهنده به آن ها اضافه شود. میوه های خشک مثل موز طعم بسیار دلچسبی به آن می دهند. در صورت تهیه گرانولا می توانید از سبزیجات مورد علاقه خود استفاده کنید زیرا در مورد سبزیجات معمولاً برخی از آن ها چندان مورد علاقه افراد نیستند.

فیلترها
Sort
display