جستجو

کیوی این میوه پرزدار، دارای ارزش غذایی بالا و میزان کالری بسیار پایینی است، به این خاطر در رده میوه‌های بسیار مفید قرار دارد. کیوی خشک شده بدلیل مزه‌ی ترشی که دارد، در میان افراد به خصوص کودکان و نوجوانان بسیار پرطرفدار است. خشک کردن کیوی در واقع روشی برای نگهداری و استفاده از این میوه در سایر فصول سال است. کیوی خشک را می‌توان به عنوان نوعی میان وعده مغذی و سالم مورد استفاده قرار داد. کیوی خشک در مقایسه با کیوی تازه از نظرارزش غذایی تفاوت چندانی با هم ندارد.


میوه خشک به راحتی بسته بندی، ذخیره و مصرف می‌شود و به افرادی که فرصت مصرف میوه تازه را ندارند در دریافت مواد غذایی کمک می‌کند. با فرآیند خشک کردن، قسمت اعظم آب را از برش‌های کیوی جدا شده و نهایتا متراکم‌تر و جویدنی‌تر می شوند.


خواص کیوی خشک


این میوه دارای چربی و کالری کمی است ولی مقدار زیادی مواد معدنی و فیبر دارد. از آنجایی که کیوی خشک دارای قند کمی می باشد، برای افرادی که دچار افزایش قند خون هستند، یک میان وعده غذایی ارزشمند محسوب می شود. به دلیل این که کیوی خشک دارای طعم ترش می باشد این تضاد را ایجاد کرده تا این محصول در میوه خشک مخلوط نیز مورد استفاده قرار بگیرد. در طب سنتی استفاده از کیوی خشک برای درمان ریزش مو، کاهش وزن و لاغری، درمان استرس، کاهش خطر ابتلا به سرطان مفید است.


این میوه خشک دارای خواص ویژه ای است و ماندگاری بالایی نیز دارد. این میوه دارای ویتامین های A، E، C، D، ویتامین های گروه B، فسفر، آهن، پتاسیم، منیزیم، مس، فیبر می باشد.  کیوی استرس و حالات عصبی را کاهش می دهد. ایده‌آل‌ترین میوه در رویارویی و مقابله با بیماری های عصر حاضر است.


یکی از اثرات کیوی مراقبت از سیستم ایمنی بدن است. حجم بالای ویتامین C موجود در آن، برای مقابله با اضطراب و حالات عصبی اثر‌گذار است.خواص دیگر کیوی کمک به هضم غذا و درمان یبوست است. کیوی امکان هضم پروتئین موجود در مواد غذایی را نیز فراهم می آورد.

در نتیجه بروز سوءهاضمه، ورم معده (گاستریت) و گازهای معده، با مصرف کیوی کاهش می یابد. اگر کیوی در وعده صبحانه مصرف شود، برای عمل دفع بسیار مفید خواهد بود. علاوه بر خاصیت‌های ذکر شده؛ کیوی برای سلامت استخوان ها، بهبود گردش خون و غلبه بر کم خونی نیز مفید است. کیوی خشک شده را می‌توانید چند دقیقه در معرض بخار آب قرار دهید تا نرم شود و سپس درتهیه انواع کیک و کلوچه به کار برید.


بافت این میوه خشک یک کمک کننده‌ی طبیعی به دستگاه گوارش بوده که حاوی انواع آنزیم‌ها، فیبر و پتاسیم است تا بتواند الکترولیت‌ بدن شما را کنترل کند. آنها همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌های محافظ و ویتامین‌های تقویت کننده سیستم ایمنی هستند.

یک وعده از آن با حدود 215 میلی گرم، پتاسیم بیشتری نسبت به موز خشک دارد. از آنجا که بیشترین حجم کیوی را آب تشکیل می دهد و کالری آن نیز بسیار پایین است (هر یک کیلو کیوی، حاوی 63 کیلوکالری است)، با مصرف آن، به سرعت احساس سیری خواهید کرد و در نتیجه این میوه برای کاهش وزن بسیار مفید است.


مهم‎ترین فواید کیوی خشک شده عبارتند از:


1.    بهبود سلامت پوست
2.    حفظ سلامت چشم
3.     تقویت کننده مو
4.    کم کردن وزن
5.    ضد سرطان
6.    درمان آسم و تنگی نفس
7.    پاد زهر سیگار
8.     از بین بردن استرس و بی‌خوابی

فیلترها
Sort
display