جستجو

پسته

مانند همه مغزها، پسته سرشار از مواد مغذی مفید است. با این حال، پسته دارای برخی خواص منحصر به فرد است که آنها را از هم متمایز می کند. تطبیق پذیری آنها به این معنی است که شما می توانید پسته را به تنهایی به عنوان میان وعده، برای سالاد، مخلوط با میوه های خشک، در محصولات پخته شده یا به عنوان یک پوشش ترد بخورید. علاوه بر این صفات متمایز و مزایای تغذیه ای فراوان، پسته موجب شده به عنوان یک آجیل خوشمزه و لذیذ و مقوی در میان وعده ها تبدیل شود.

مزایای شگفت آور پسته

❖ پسته یک منبع غنی از پروتئین است

بیشتر آجیل ها نسبت به اندازه خود حاوی مقادیر زیادی پروتئین هستند و پسته نیز از این قاعده مستثنی نیست. تقریباً 49 مغز پسته حاوی 6 گرم پروتئین است. بدن شما این پروتئین را به اسیدهای آمینه تشکیل دهنده آن تقسیم می کند، که می تواند برای ترمیم بافت ها یا ایجاد مولکول های جدید استفاده شود. به علاوه، خوردن غذاهای غنی از پروتئین به شما کمک می کند احساس سیری کنید، و بعداً هوس شما برای غذاهای ناسالم را کاهش می دهد. این باعث می شود پسته به یک میان وعده عالی در اواسط بعد از ظهر تبدیل شود.

❖ پسته حاوی آنتی اکسیدان های مفید است

سلول های ما با پیرتر شدن، استرس اکسیداتیو جمع می کنند. این می تواند مربوط به وجود رادیکال های آزاد باشد، که می تواند آسیب قابل توجهی به سلول ها وارد کند. دسته ای از مولکول ها به نام آنتی اکسیدان ها می توانند این رادیکال های آزاد را تولید کنند و برخی از آسیب های سلولی را معکوس کنند.پسته منبع عالی از آنتی اکسیدان ها از جمله لوتئین، بتاکاروتن و گاما توکوفرول است. بتاکاروتن به عنوان پیش ماده ویتامین A عمل می کند، در حالی که گاما توکوفرول به عنوان پیش ماده ویتامین E استفاده می شود.

❖ پسته منبع فسفر معدنی است

فسفر عنصری است که برای عملکرد صحیح فیزیولوژیکی ما ضروری است. فسفر نه تنها یک جز ساختاری از تمام سلول ها را می سازد، بلکه انواع واکنش های فیزیولوژیکی را نیز تنظیم می کند. دریافت فسفر کافی، تضمین می کند سلول های شما همچنان به تولید انرژی ادامه می دهند و همچنین باعث تقویت استخوان ها می شود.

❖ پسته حاوی ویتامین B6 است

ویتامین B6 فواید بی شماری برای سلامتی دارد. عدم دریافت کافی ویتامین B6 با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، انواع خاصی از سرطان و اختلال عملکرد شناختی همراه است بنابراین، دریافت ویتامین B6 از طریق رژیم غذایی ممکن است سلامت قلب و عروق شما را بهبود بخشد و مغز شما را تیز نگه دارد.

زنان به 1.5 میلی گرم ویتامین B6 در روز نیاز دارند، در حالی که مردان به 2 میلی گرم در روز نیاز دارند. یک وعده پسته حاوی 0.4 میلی گرم ویتامین B6 است که به شما کمک می کند تا به میزان توصیه شده، روزانه این ویتامین مفید به بدن شما برسد.

خواص پسته برای کودکان

1. به عنوان غذا و میان وعده ای سالم

یک مشت پسته یک انتخاب میان وعده ای هوشمند است، زیرا یک مشت از مواد مغذی ضروری را شامل می شود، از جمله ویتامین های B6 و تیامین، فیبر غذایی و پروتئین انرژی زا برای حفظ رضایت بیشتر در افراد.

2. بهبود سلامت قلب

تحقیقات نشان داده است که پسته با افزایش سطح چربی های سالم برای قلب می تواند از بیماری های قلبی جلوگیری کند. آنها همچنین می توانند کلسترول بد خون را کاهش دهند و خطر بیماری عروق کرونر قلب را کاهش دهند .

3. مبارزه با التهاب بدن

مواد فعال زیستی موجود در پسته ممکن است به مبارزه با التهاب کمک کنند. این خواص ضد التهابی را می توان برای استفاده درمانی استفاده کرد. پسته همچنین سرشار از چربی های اشباع نشده است. برخی معتقدند این موارد همچنین می توانند به مبارزه با التهاب کمک کنند.

4. بهبود سلامت بینایی

پسته منبع غنی از لوتئین و زیگزانتین است. لوتئین و زاگزانتین در شبکیه چشم انسان یافت می شود. مصرف کافی این آنتی اکسیدان ها از مشکلات بینایی مانند تخریب ماکولا در اثر افزایش سن و آب مروارید جلوگیری می کند.

مضرات مصرف پسته

از مضرات مصرف پسته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. معده سنگین

2. خطر عفونت سالمونلا

3. خطر مصرف اکریل آمید

4. افزایش وزن

5. فیبر بالا

6. فشار خون بالا

7.مشکلات کلیوی

9. خطر سنگ کلیه

.۱۰. مشکلات دستگاه گوارش

✓ پسته دارای ارزش حرارتی بسیار بالایی است. به همین دلیل، وقتی تعداد زیادی پسته یکباره مصرف می کنید، ممکن است نفخ کنید. به دلیل این احساس سنگینی که تجربه می کنید، ممکن است احساس بی حالی داشته باشید و حتی ممکن است در سایر عادات غذایی شما تداخل ایجاد کند (زیرا به طور کلی کاهش اشتها را تجربه خواهید کرد).

✓ باکتری سالمونلا یک باکتری مضر است که به طور انحصاری در پسته یافت می شود. این مسئله معمولاً در پسته هایی که برشته نشده اند دیده می شود. این باکتری تأثیر نامطلوبی بر روی نوزادان و افراد مسن دارد زیرا سیستم ایمنی بدن آنها چندان قدرتمند نیست. در بیشتر موارد، ممکن است منجر به درجه حرارت بالا، اسهال و تعدادی از موارد دیگر شود.

✓ پسته به راحتی مصرف می شود و به همین دلیل بسیاری از افراد این ماده را به عنوان یک میان وعده مصرف می کنند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که عادت روزانه شما به مصرف پسته ممکن است دلیل افزایش وزن شما باشد. بیشتر افراد با توجه به اینکه یک فنجان ساده پسته تا 700 کالری دارد، متعجب خواهند شد.

✓ در حالی که مصرف فیبر برای اطمینان از دفع مدفوع در انسان ضروری است، این واقعیت همچنان باقی است که مصرف فیبر زیاد برای ما نیز مفید نیست. این می تواند منجر به سندرم روده تحریک پذیر، گرفتگی معده، سوءجذب و تعدادی از موارد دیگر شود که منجر به درد در شکم می شود. بنابراین، نباید بیش از حد پسته مصرف شود.

فیلترها
Sort
display