Search

آلبالو

آلبالو خشک میوه های کوچک و قرمزی هستند که بسته به نوع آنها، در اندازه های مختلف وجود دارند و عطر و طعم آنها متفاوت است اما معمولاً در یکی از این دو دسته قرار می گیرند: (شیرین یا ترش). آنها بومی مناطق معتدل نیمکره شمالی هستند، دو گونه در آمریکا، سه گونه در اروپا و بقیه در آسیا وجود دارد. آبیاری، سمپاشی و تمایل آنها به آسیب باران و تگرگ باعث می شود که نسبتاً گران باشند، اما تقاضا برای این میوه خشک هنوز زیاد است.

فصل اوج آلبالو ماه های تابستان است. در بسیاری از مناطق آمریکای شمالی، آنها از  اولین میوه های درختی هستند که رسیده می شوند، در حالی که در استرالیا و نیوزیلند به طور گسترده ای با کریسمس مرتبط هستند، زیرا در اواخر دسامبر به اوج خود می رسند.


فواید تغذیه ای آلبالو خشک


آلبالو خشک منبع خوبی از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم، کلسیم، ویتامین A و اسید فولیک است. آنها همچنین به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی فراوان بسیار شناخته شده اند.  آنتی اکسیدان ها برای سلامتی بسیار حیاتی هستند زیرا از سلول های ما در برابر آسیب های ناشی از اکسیدان ها یا رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

آلبالو خشک حاوی آنتی اکسیدان های معروف به نام آنتوسیانین و سیانیدین است که ممکن است  اثرات ضد التهابی داشته باشد و تحقیقات اولیه نشان داده است که این آنتی اکسیدان ها می توانند در شرایط التهابی مانند آرتروز مفید باشند، اگرچه تحقیقات بیشتری برای تکرار این نتایج در مطالعات انسانی لازم است.

مواد مغذی و اجزای زیست فعال موجود در آلبالو خشک از فواید پیشگیرانه آن برای سلامتی پشتیبانی می کنند. محققان دریافتند که خوردن آلبالو و محصولات تهیه شده با آن باعث کاهش استرس اکسیداتیو، التهاب، درد عضلانی ناشی از ورزش و کاهش قدرت، کلسترول LDL ، فشار خون، علائم آرتروز و از دست دادن خواب می شود.

فواید آلبالو خشک از میزان بالای آنتی اکسیدان موجود در آن است که با آسیب رادیکال های آزاد مقابله کرده و از سلول های ما محافظت می کند. تحقیقات اخیر همچنین نشان می دهد که آلبالو به از بین بردن چربی اضافی بدن و افزایش ملاتونین کمک می کند. این عامل از چرخه خواب سالم پشتیبانی می کند.


سایر فواید دیگر آلبالو خشک


1. کاهش وزن را تقویت می کند.


آلبالو خشک نه تنها کالری کمی دارد، بلکه تحقیقات نشان می دهد که به کاهش غلظت چربی در خون شما نیز کمک می کند.


2. سلامت قلب را تقویت می کند.


آنتی اکسیدان های موجود در آلبالو خشک برای بهبود سلامت قلب و عروق شناخته شده است. تحقیقات انجام شده در دانشگاه میشیگان نشان می دهد که مصرف آلبالو فواید قلبی عروقی فراوانی دارند و می توانند خطر سکته مغزی را کاهش دهند. این مطالعه نشان داد که این میوه ایزوفرم های فعال کننده تکثیر کننده پروکسیزوم (PPAR) را در بسیاری از بافت های بدن فعال می کنند. این عامل ژنهایی را که در متابولیسم چربی و گلوکز نقش دارند تنظیم می کند و در صورت اصلاح می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک کند. داروهای تجویز شده ای وجود دارند که همان کار را انجام می دهند، اما با عوارض جانبی جدی مانند حمله قلبی و سکته همراه هستند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که آنتوسیانین و فیبر موجود در آلبالو با کاهش فاکتورهای خطر متابولیک، بهبود سطح کلسترول LDL و بهره مندی از متابولیسم گلوکز، به سلامت قلب کمک می کنند.


3. منبع زیاد آنتی اکسیدان ها می باشد.


آنتوسیانین و سیانیدین دو جزء اصلی آلبالو خشک هستند که آنتی اکسیدان های قوی ارائه می دهند. وجود آنها به آلبالو به غذایی با آنتی اکسیدان بالا کمک می کند. در حقیقت، یک مطالعه منتشر شده در مجله محصولات طبیعی نشان داد که آنتوسیانین ها و سیانیدین جدا شده از این میوه فعالیت ضد التهابی بهتری نسبت به آسپرین دارند.

Filters
Sort
display